Tips van je online apotheker om te bewegen na de zomervakantie

De zomervakantie loopt op zijn einde. Binnenkort moeten de kinderen terug naar school en begint het “gewone leven” weer. Je hebt het misschien al wel gemerkt, maar in de zomer ben je een stuk actiever. Niet alleen door het mooie weer, maar ook omdat je kinderen thuis zijn en jullie bijna iedere dag gezellig samen weg zijn (gaan midgetgolfen, naar het zwembad of het pretpark of gewoon samen spelen). Maar wat als ze straks weer in de schoolbanken zitten? Blijf ook tijdens het schooljaar voldoende bewegen met de tips van je online apotheker!

Meer bewegen

Meer bewegen, dat is bovenal jezelf een plezier doen! Bewegen mag in geen geval een verplichting worden; een activiteit waaraan je geen plezier beleeft, zal je alleen maar ontmoedigen en zul je ook niet lang volhouden. Houd daarom ook zeker rekening met de manier waarop je meer wil bewegen:

  • Een binnensport of een buitensport?
  • Een teamsport of alleen sporten?
  • Intensief of gematigd sporten?

Een leuke activiteit

Een belangrijk beginpunt om gedurende het jaar meer te bewegen is het vinden van een leuke activiteit. Doe iets wat je graag doet, anders zal je het nooit volhouden. Als je niet graag jogt, dan zal je een joggingprogramma nooit volhouden. Zoek een activiteit waar je veel plezier aan beleeft om de kansen op verveling te verkleinen. Er is voor iedereen wel een vorm van lichaamsbeweging die bij hem of haar past.

Het goede ritme vinden

Je hebt besloten om eens een nieuwe sport uit te proberen dit schooljaar? Een goed initiatief! En hoewel je waarschijnlijk overenthousiast bent om te beginnen, is het belangrijk om niet te hard van stapel te lopen. Wat je favoriete lichamelijke activiteit ook is, op je eigen ritme beginnen is essentieel om je lichaam te laten wennen aan de nieuwe inspanningen.

Een zittend beroep?

Je hebt net kunnen genieten van een paar weekjes vakantie, maar nu zit je weer op kantoor achter je computer? Zoals je misschien al gehoord hebt, is “zitten het nieuwe roken”. Lees daarom ook nog even over de gevaren van te lang stilzitten en ontdek tegelijkertijd onze tips om meer te bewegen.

En misschien wel de eenvoudigste tip: ’s ochtends niet met de auto, maar te voet of met de fiets je kinderen naar school brengen! Zo haal jij samen met jouw kinderen het beste uit het nieuwe schooljaar!